...

Bye the Isle of Man! Hi Cayman Islands! :)

pondělí 4. dubna 2011

ESB - Skills for life - Speaking and listening exam

Ano a je to tu...4.4.2011 jsem absolvovala, skoro po roce(!), svou první zahraniční zkoušku - tentokrát pod britskou patronací s názvem "Vědomosti (dovednosti) pro život" v oblasti mluvení a poslechu..:) Hurááá!!!

Zkouška byla rozdělena do následujících 4 částí:
   1)   Rozhovor ve dvojici, jehož cílem bylo zjistit informace o dané osobě, jak se jmenuje, odkud je, co dělala, dělá a bude dělat, jaké jsou její plány do budoucna a prostě vše, co se člověku podaří z dané osoby "získat"..Já jsem byla ve dvojici se Saskií, milou blondýnkou z Německa, kterou už jsem předem znala, neboť jsme spolu strávily už nějaký ten pátek ve škole (opravdu pátek, protože společné hodiny jsme měli v pátek!) a také jsme už společně podnikaly nějaké výlety a večerní akce..Druhou součástí prvního úkolu bylo danou osobu formálně představit zkoušející (milá paní z Anglie, která přijela trajektem a která na vše svým odborným okem dohlížela) a ostatním účastnicím (v našem případě samé dívky).Poté, co jsme toto se Saskií provedly, byly na řadě Fran (Františka ze Slovenka :) ) a slečna z Filipín, jejíž jméno si nikdo nepamatoval a tak si ho nevybavím ani já :D

   2)   Prezentace. Na předpřipravené téma jsme měly hovořit o něčem, co nám je blízké, co nás zajímá, o něčem, o čem se nám bude dobře mluvit..A tak Saskia mluvila o hudbě a o tom, jaký na ní má vliv a jak ji pomáhá ráno vstát z postele, Fran o podzemí v Paříži, pod kterou se nachází téměř další město, tvořené chodbami, tunely a kobkami a kam chodí Pařížané uniknout od svých dennodenních starostí..Třetí jsem byla já se svou prezentací o Labradoodlech a mé odvěké vášni k psům..bála jsem se, ale nakonec jsem prezentaci odvyprávěla tak, jak jsem si připravila, takže doufám, že i paní zkoušející se líbila..poslední prezentací byla ta od dívky z Filipín, která hovořila o své lásce ke zpěvu a hudbě..a která nám (na mé přání) krásně zazpívala..(což bylo možné, neb po každé prezentaci byl prostor pro kladení a následné zodpovídání dotazů, jako součást zkoušky)

   3)   Hraní rolí..paní zkoušející nám představila situaci a udělila pokyny, co má daná osoba chtít, na co se má ptát apod...Poté jsme hrály..My se Saskií jsme se měly jako dlouholeté přítelkyně setkat na ulici, pozdravit se a Saskia se mě měla ptát, zda mi nic není, že nevypadám dobře, já jsem jí odpovídala, že nemám čas vařit, a že mi nechutná a ona mi měla nabídnout nějaké zdravé jídlo a popsat, jak ho připravit, a já jsem se jí měla ptát na doplňující otázky a pak mě měla pozvat k sobě na toto jídlo, což jsem měla přijmout..celkem nám to šlo:)) Fran s Filipínkou měli za téma návštěvu Slovenska, doporučení míst, kam jít, na co si dávat pozor apod.

  4)   Poslech..Původně jsme měli mít nějaké video, ale přišla změna a text nám četla paní zkoušející.Což bylo o trochu těžší, možná..Téma se týkalo vandalismu..Nejprve jsme dostali otázky, na které jsme museli kartičkou odpovědět ANO/NE a pak každá dvě individuální otázky na něco z poslechu..no první odpovědí jsem si nebyla jistá, protože jsem špatně postřehla začátek..tak uvidíme..:)) Poté následovala debata mezi námi 4 dívkami, o tom, proč si myslíme, že k vandalismu dochází a jak to řešit..

Poté se s námi paní zkoušející rozloučila a my už se asi všichni nemůžeme dočkat až přijdou (zpět z Anglie) výsledky...ty jsou očekávány během přístího týdne...Tak držte palce!(Je to zaplacený, tak to přece musím udělat!!:D)

5 komentářů:

  1. Ahoj.Hani ,tak to vypadá dobře,myslím,že ti už můžeme gratulovat.Já jedu zítra také na školení,po škole jedemese proškolit v první pomoci,máme to až do neděle a ještě se zkouškami.

    OdpovědětVymazat
  2. No v kapse neni nic, ale doufam!!!dneska ucitel rikal ze snad pulka by mohla projit, ale urcite ne vsichni..nj, tak to pilne studuj, to se hodi, muzes me pak neco naucit taky :))

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, musela jsem si obrázek toho labradoodla vygooglovat a kupodivu nevypadá tak zle, jak zní jeho název :))))

    OdpovědětVymazat
  4. hehe, noo, jako fajn rodinej pes :) v maly forme trochu podobny vasemu bilemu mazlikovi, jehoz jmeno jsem bohuzel zapomnela..Jerry? :D

    OdpovědětVymazat
  5. Jo, Jerryk. Budiž mu země lehká.

    OdpovědětVymazat